Aanzet in de ouderkamer bij de Peperklip

29-01-2020
OBS De Peperklip in Schiedam vindt samenwerken met ouders in de opvoeding, de ontwikkeling en het onderwijs van kinderen belangrijk en wil ouders in de ouderkamer graag actief betrekken bij de school. Sinds januari 2020 organiseert de ouderconsulent van Stichting Aanzet in de ouderkamer wekelijks activiteiten, workshops en informatiebijeenkomsten over uiteenlopende onderwerpen op het gebied van onderwijs- en opvoedingsondersteuning.

Onderwijs en opvoedingsondersteuning

De ouderkamer is elke dinsdag vanaf 08:30 uur geopend. Ouders zijn welkom voor een kopje koffie of thee. Zij kunnen elkaar in de ouderkamer ontmoeten en meedoen aan de activiteiten en workshops. Alle ouders van De Peperklip zijn welkom!

Taal en werk

Op dinsdag 21 januari gaf mevrouw Hurkens van Meedoen Schiedam informatie over de cursus ‘taal en werk’. Veel moeders hebben zich aangemeld voor een intake.

Van Hutspot tot Samosa

Maandelijks wordt in de ouderkamer ook gekookt met, door en voor ouders: Van Hutspot tot Samosa! Ouders maken een traditioneel recept uit hun cultuur en delen hun verhaal. Samen eten en samen leven.