Afsluiting jubileumeditie Vlaardingse Zomerschool

27-08-2020
Woensdagmiddag vierden we in De Stadsgehoorzaal de feestelijke afsluiting van de tiende editie van de Vlaardingse Zomerschool. Wethouder Sebastiaan Nieuwland van de gemeente Vlaardingen overhandigde de certificaten aan alle leerlingen.
Het thema van deze jubileumeditie was 'Tien uit tien, haal het bete uit jezelf'. Nadat de leerlingen wat schuchter van start gingen, zijn zij in acht dagen een hechte groep geworden. Wat hebben ze hard gewerkt, veel geleerd én veel gelachen. En ook: wat zijn er een grenzen verlegd tijdens de middagactiviteiten: een basketbalclinic van de Yets Foundation, golfen, surfen, midgetgolf en een bezoek een de Euromast, zwemmen in zwembad De Kulk, koken, een survival in de Broekpolder en een theaterworkshop in de Stadsgehoorzaal.

Was het leuk?

Surfen op het strand van Hoek van Holland was ook dit jaar de grote favoriet van de middagactiviteiten. Volgens een aantal leerlingen was wiskundedocent Michael (die voor de tiende keer meedeed!) de leukste docent en was Engels het leukste vak. Het stomste van de Zomerschool? “Ik kan zo gauw niets bedenken”.

Dankjewel!

Kortom, een geslaagde jubileumeditie! Met dank aan: het Lentiz | Geuzencollege voor de gastvrijheid, onze sponsors: de gemeente Vlaardingen, het Fonds Schiedam Vlaardingen en alle Vlaardingse schoolbesturen voor primair en voortgezet onderwijs. Jolanda Koevermans van UN1EK onderwijs en opvang organiseerde voor de tiende keer (!) het middagactiviteitenprogramma, Gonnie van Vliet deed de administratieve ondersteuning en verzorgde samen met Corrie en Irma de lunch en oud-leerlingen Maaike en Becky waren vrijwillig begeleider. Dankjewel aan alle docenten die zich vrijwillig hebben ingezet en... aan de negentwintig leerlingen die enthousiast en gemotiveerd hebben meegedaan aan de Vlaardingse Zomerschool 2020!

De deuren van de Vlaardingse Zomerschool zijn weer gesloten. De eerste aanmeldingen voor de editie 2021 zijn al binnen. Nu op naar een goede start van het nieuwe schooljaar in het voortgezet onderwijs!