Afsluiting Vlaardingse Zomerschool

26-08-2021
Aanzet organiseerde de Vlaardingse Zomerschool van 16 t/m 25 augustus voor de elfde keer, met het thema ‘Stay connected’. Gistermiddag ontvingen bijna dertig leerlingen hun certificaat van deelname tijdens de feestelijke afsluiting in de Stadsgehoorzaal. De leerlingen van de Vlaardingse Zomerschool starten volgende week in de eerste of tweede klas van het voortgezet onderwijs met een rugzak vol opgefriste kennis en zelfvertrouwen.

Stay connected

“Voor de leerlingen is de overstap van de basisschool naar het voortgezet onderwijs dit jaar extra spannend", licht Aanzet directeur Barbara Berkelaar toe. “Door de coronamaatregelen waren de open dagen dit jaar veelal online. Veel leerlingen hebben hun nieuwe school niet eens van binnen gezien! Daarnaast hebben zij door maandenlang online onderwijs het contact met elkaar op een andere manier beleefd. Voor de Vlaardingse Zomerschool kozen we daarom voor het thema ‘Stay connected’. We gingen de verbinding aan!

Bij de Vlaardingse Zomerschool frissen leerlingen hun kennis op van rekenen en taal met hulp van docenten uit het voortgezet onderwijs. Iedere middag trekken ze erop uit voor leuke en sportieve activiteiten zoals een survival in de Broekpolder, surfen op het strand in Hoek van Holland, een safari in Diergaarde Blijdorp, een graffiti workshop en een rugby clinic.

Rugzak vol zelfvertrouwen

“We zijn ontzettend trots op het team van docenten dat ieder jaar een fantastisch programma neerzet en de verbinding met de leerlingen aangaat. Het is bijzonder om te zien hoe de leerlingen op de eerste dag schuchter binnenkomen en in anderhalve week tijd vriendschappen voor het leven smeden en vol zelfvertrouwen het nieuwe schooljaar tegemoet gaan."

Op woensdagmiddag 25 augustus ontvingen alle leerlingen van de Vlaardingse Zomerschool een certificaat uit handen van wethouder Bart de Leede tijdens de feestelijke afsluiting in de Stadsgehoorzaal in Vlaardingen. De deuren van de Vlaardingse Zomerschool zijn weer gesloten tot de volgende zomervakantie.

Meedoen is gratis!

Deelname aan de Vlaardingse Zomerschool is gratis voor leerlingen. Dit is mede mogelijk gemaakt door de gemeente Vlaardingen, het Fonds Schiedam Vlaardingen e.o. en de schoolbesturen voor primair en voortgezet onderwijs in Vlaardingen.

Wil je volgend jaar deelnemen aan de Vlaardingse Zomerschool? Meld je dan alvast aan! Reserveer je plek via info@stichtingaanzet.nl