Vacature
Allround ouderconsulent

De professionals van Aanzet werken laagdrempelig: op school, thuis en in de wijk. We bieden maatwerk door een divers en bevlogen team. Op dit moment is er ruimte voor uitbreiding. Om ons team te versterken zijn we op zoek naar een:

Allround ouderconsulent

24-32 uur/week

Wat ga je doen?

Een voorbeelddag:

Als ouderconsulent ga je vandaag naar één van jouw scholen in Vlaardingen, Schiedam of Maassluis en bij twee gezinnen langs. Je hebt er zin in, want elke school en elk gezin heeft zo zijn eigen charme en uitdagingen. Dit geeft je een prettig gevoel, want door deze uitdagingen kun je je passie kwijt: met een lach op je gezicht, professionals en ouders ondersteunen, kinderen wat mee te geven en hen een stap verder te helpen in de maatschappij.

's Ochtends heb je een huisbezoek om ouders te informeren over het belang van deelname aan peuteropvang en te helpen met de inschrijving. Daarnaast geef je ouders informatie over alle educatieve en hulpverlenende instanties in de wijk en stad. Je bent flexibel, kunt snel schakelen, je past je snel aan en je zorgt ervoor dat mensen zich veilig, prettig en vertrouwd voelen bij jou. Vanuit de menselijke maat, zonder jezelf te verliezen, ben je altijd bereid een stap extra te zetten. Je blijft professioneel.

's Middags ga je op huisbezoek bij een gezin met een kind in groep 2. Het meisje heeft een taalachterstand en de ouders willen haar graag helpen. Ze weten niet zo goed hoe ze hun dochter met school kunnen ondersteunen en kunnen ook wel wat hulp gebruiken bij het stellen van grenzen.  Je wordt als allround ouderconsulent getraind om meerdere projecten te kunnen uitvoeren, waaronder het project Samen Leren. Als adviseur help je ouders om de ontwikkeling van hun kind te stimuleren.

Als ouderconsulent ben je bezig met de samenhang: wat kan Aanzet bieden om ouder, kind en professional op weg te helpen, in samenwerking met elkaar? Je bent een bruggenbouwer, een spin in het web en een leerexpert als het gaat om het verbeteren van kansengelijkheid op school en thuis.

Wat breng jij mee naar Aanzet?

• Je bent een creatieve duizendpoot die zelfstandig kan werken;
  • Je bent klantvriendelijk en flexibel, sensitief en open-minded;
  • Je vindt het geweldig om nieuwe gezinnen, ouders, kinderen en collega's te ontmoeten;
  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding waarmee je in de zorg of het onderwijs mag werken, bijvoorbeeld Social Work of pabo;
  • Je hebt minimaal twee jaar relevante werkervaring in het werken met kwetsbare gezinnen, ouders en kinderen, in de zorg of het onderwijs.
  • Je beheerst de Nederlandse taal goed. Arabisch, Pools en Turks zijn een pré.
  • Je wisselt snel en gemakkelijk tussen gezinnen met verschillende culturele achtergronden.
  • Je kunt uitstekend contacten onderhouden in wederkerigheid met medewerkers van de kinderopvang, de basisschool en het wijkteam;
  • Je vindt het leuk om in een kleine organisatie te werken met een groeiambitie die nog volop in ontwikkeling is;
  • Bij gelijke geschiktheid krijgen sollicitanten met een migrantenafkomst voorrang.

Wat biedt Aanzet jou?

• Een leuke, uitdagende baan. Elke dag is anders en je hebt veel eigen inbreng;
  • Je werkt in een gezellig team van professionals in een informele omgeving;
  • Jouw ontwikkeling vinden wij belangrijk. Daarom bieden we je cursussen, opleidingen en workshops en volop doorgroeimogelijkheden;
  • Salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden, conform schaal 9 van de CAO voor het PO;
  • Je hebt recht op pensioen. Aanzet heeft een fietsplan en een aantrekkelijke collectieve zorgverzekering;
  • Je krijgt een jaarcontract. Als we na een jaar beide nog tevreden zijn verlengen we dit met liefde!

Ben jij...

een verbinder en ondersteuner die oog heeft voor gezin, kind en school? Hou je van flexibiliteit, creativiteit en ontwikkeling in je werk? Dan is de functie als allround ouderconsulent bij Aanzet je op het lijf geschreven! We maken graag kennis. Stuur je motivatiebrief en cv via e-mail naar info@stichtingaanzet.nl.

Wil je meer informatie of heb je vragen?

Bel met onze directeur Barbara Berkelaar via 06 20233928 of stuur een mail naar b.berkelaar@stichtingaanzet.nl