Vacature
Allround ouderconsulent en Samen Leren adviseur

De professionals van Aanzet werken laagdrempelig: op school, thuis en in de wijk. We bieden maatwerk door een divers, betrokken en bevlogen team. Op dit moment is er ruimte voor uitbreiding. Om ons team te versterken zijn we op zoek naar een:

Allround ouderconsulent / Samen Leren adviseur

(24-32 uur/week)

Wat ga je doen?

Een voorbeelddag:

Als ouderconsulent ga je vandaag naar één van jouw scholen in Vlaardingen, Schiedam of Maassluis en op huisbezoek bij twee gezinnen. Je hebt er zin in, want elke school en elk gezin heeft zo zijn eigen charme en uitdagingen. Dit geeft je een prettig gevoel want door deze uitdagingen kun je je passie kwijt: met een lach op je gezicht, professionals en ouders ondersteunen, kinderen wat meegeven en hen een stap verder helpen in de maatschappij.

's Ochtends heb je een huisbezoek om ouders te informeren over het belang van deelname aan peuteropvang en hen te helpen met de inschrijving. Daarnaast geef je ouders informatie over alle educatieve en hulpverlenende instanties in de wijk en stad.

Je bent flexibel, je kunt snel schakelen, je past je snel aan en je zorgt dat mensen zich veilig, prettig en vertrouwd voelen bij jou. Vanuit de menselijke maat, zonder jezelf te verliezen, ben je altijd bereid een stap extra te zetten. Je blijft professioneel.

's Middags ga je op huisbezoek bij een gezin met een kind in groep 2. Het meisje heeft een taalachterstand en de ouders willen haar graag helpen. Ze weten niet zo goed hoe ze hun dochter met school kunnen ondersteunen en kunnen ook wel wat hulp gebruiken bij het stellen van grenzen. Met het Samen Leren programma help jij de ouders op weg.

Je wordt als allround ouderconsulent getraind om meerdere projecten te kunnen uitvoeren, waaronder het project Samen Leren. Als adviseur help je ouders om de ontwikkeling van hun kinderen te begeleiden en stimuleren.

Aan het eind van de middag staat er themabijeenkomst in de Ouderkamer gepland over het nieuwe thema dat centraal staat in de peutergroepen.

Als ouderconsulent ben je bezig met de samenhang: wat kan Aanzet bieden om ouder, kind en professional op weg te helpen? En hoe doen we dat in samenwerking met elkaar? Je bent een bruggenbouwer, een spin in het web en een leerexpert als het gaat om het verbeteren van kansengelijkheid in het onderwijs én thuis.

Wat breng jij mee naar Aanzet?

• Je bent een creatieve duizendpoot die zelfstandig kan werken;
  • Jouw eigenschappen zijn klantvriendelijk, flexibel, sensitief en open-minded;
  • Je vindt het geweldig om elke keer nieuwe gezinnen, ouders, kinderen en collega's te ontmoeten;
  • Je vindt het leuk om in een kleine organisatie te werken, met een groeiambitie die nog volop in ontwikkeling is;
  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding waarmee je in de zorg of het onderwijs mag werken (bijvoorbeeld Social Work of Pabo);
  • Je hebt minimaal twee jaar relevante werkervaring, o.a. met het werken met kwetsbare gezinnen, ouders, kinderen in de zorg of het onderwijs;
  • Je beheerst de Nederlandse taal goed. Kennis van Arabisch, Pools en/of Turks is een pré.
  • Je wisselt snel en gemakkelijk tussen gezinnen met de verschillende culturele achtergronden;
  • Je voelt de gezinnen goed aan, ook als je ze nog niet zo lang kent;
  • Je kunt uitstekend contacten onderhouden met je collega’s van de kinderopvang en de basisschool, het wijkteam. Je werkt volgens de wet van de wederkerigheid;
  • Bij gelijke geschiktheid krijgen sollicitanten met een migrantenafkomst voorrang.

Wat biedt Aanzet jou?

• Een leuke en uitdagende functie. Elke dag is anders en je hebt veel eigen inbreng.
  • Je werkt in een gezellig team van professionals in een informele omgeving.
  • Jouw ontwikkeling vinden wij belangrijk. Daarom bieden we je cursussen, opleidingen en workshops en volop doorgroeimogelijkheden.
  • Goede salariëring en secundaire voorwaarden: salaris in schaal 9 van de CAO voor het primair onderwijs.
  • Natuurlijk heb je recht op pensioen. Aanzet heeft een fietsplan en biedt een aantrekkelijke collectieve zorgverzekering.
  • Je krijgt een jaarcontract. Als we daarna beide nog tevreden zijn dan verlengen we dit met liefde!

Wil je solliciteren?

Ben jij een verbinder en ondersteuner die oog heeft voor het gezin, het kind en de school? Houd je van flexibiliteit, creativiteit en ontwikkeling in je werk? Dan is de functie als Allround ouderconsulent / Adviseur Samen Leren jou op het lijf geschreven!

Stuur ons voor 25 oktober je motivatie en cv via info@stichtingaanzet.nl

Wil je meer informatie of heb je vragen?

Dan kun je onze projectmanagers bellen: Dieuwertje Roukema via 06 28 32 96 29 en Susan Kole op 06 28 28 17 97.

We zien je graag bij Aanzet!

Reageer direct

Verstuur