• aanzet voor professionals dia 1

Samen Leren is begeleiding aan huis voor ouders van kinderen uit groep 1 t/m 4 van de basisschool. Het doel van Samen Leren is om de schoolprestaties van de kinderen te verbeteren.

Dit wordt bereikt door ouders vaardigheden aan te leren om vanuit huis hun kind te stimuleren. Dit creëert betere ontwikkelingskansen in de toekomst. Naast de school, hebben de ouders immers een cruciale rol in de ontwikkeling van hun kind

Ouders maken zich concrete vaardigheden eigen door uitleg, oefenen en reflectie. Op deze manier verbetert Samen Leren de thuisbetrokkenheid, samenwerking met de school en opvoedvaardigheden van ouders. Daarnaast krijgen ouders een map met informatie en voorbeelden om thuis te gebruiken. Samen Leren werkt hierbij intensief samen met de scholen om de beste resultaten te behalen. Zo horen wij graag meer over hoe er op school wordt gewerkt en vindt er binnen elk traject een gesprek op school plaats met de ouder(s), begeleider en leerkracht.

De vaardigheden waar met Samen Leren aan gewerkt kan worden:

Onderwijsondersteunend gedrag
· Taalontwikkeling
· Rekenontwikkeling
· Fijne motoriek
· Leerhouding
· Contact met school

Opvoedvaardigheden
· Structuur bieden
· Grenzen stellen
· Positieve aandacht geven

schema 1

Samen Leren staat in de landelijke databank van het Nederlands Jeugdinstituut als erkende methode.
Een uitgebreide beschrijving van de methode is te vinden op de site van het NJi, in de databank effectieve jeugdinterventies.

Klik hier voor het fimpje Samen Leren

VACATURE - Stichting Aanzet is op zoek naar 3e jaars HBO studenten Social Work, SPH of Pedagogiek die vanaf februari 2019 in het kader van hun stage COACH willen zijn voor het project Samen Leren. Bekijk de vacature en reageer voor 23 januari 2019

Indien u interesse hebt in Samen Leren, kunt u contact opnemen met:

Eva Thier
06 – 24 65 08 74