Met het begeleidingstraject van Stichting Aanzet wordt het begrijpend leesonderwijs hoog op de agenda gezet en krijgen leerkrachten inzichten en passende methodes aangereikt. Vlot en begrijpend kunnen lezen brengt kinderen verder.
Bestemd voor
Leerkrachten in het basisonderwijs, intern-begeleiders en taalcoördinatoren.
Doel
Begrijpend leesonderwijs hoog op de agenda van de school zetten en optimale resultaten behalen.
Werkwijze
Het begeleidingstraject van Stichting Aanzet bestaat uit MT-overleggen, teambijeenkomsten en klassenconsultaties. Samen met de school en afhankelijk van de beginsituatie bepalen we het aantal afspraken.
Het begeleidingstraject volgt de cyclus van planmatig werken:
- vaststellen van de beginsituatie
- analyseren van deze gegevens
- vaststellen van de gewenste situatie en doelen formuleren
- vaststellen wat er nodig is om die doelen te bereiken
- plan van aanpak opstellen
- uitvoeren van plan van aanpak
- evalueren plan van aanpak en vaststellen nieuwe toetsgegevens