Peuters, kleuters en ouders
Voorleesplezier

De Boekfiets

Voorleesplezier
De Boekfiets is ontwikkeld door Stichting Aanzet. De Boekfiets is een herkenbare bakfiets die is uitgerust met een complete inventaris van boeken, knuffels, spelletjes, tekenspullen en een geluidsinstallatie. Onze voorleesvrijwilligers ('Boekfietsers') rijden met de Boekfiets wekelijks uit naar scholen, peuterspeelzalen, kinderopvangcentra, wijkcentra, bibliotheken, speeltuinen en parken waar zij binnen en buiten voorlezen bij De Boekfiets. Naast vaste locaties waar De Boekfiets op reguliere basis langskomt, maakt hij op verzoek ook ritjes maken naar niet reguliere locaties of bijvoorbeeld evenementen. De Boekfietsers lezen voor met behulp van een vertelkastje en doen taalspelletje met kinderen én ouders. Zo brengen we het (voor)leesplezier letterlijk naar kinderen en ouders toe.

Taalontwikkeling
Elk kind verdient het de kans te krijgen om het plezier van lezen te ontdekken! Ouders en kinderen ervaren bij de Boekfiets dat zij op verschillende manieren en op verschillende plaatsen (ook buiten) met boeken en taal bezig kunnen zijn. Bij De Boekfiets ontmoeten ze ook andere kinderen en ouders voor gezamenlijk lees- en taalplezier. Als kinderen vaker en op een leuke manier met taal bezig zijn vergroot dat hun leesplezier en taalontwikkeling. Een goede taalontwikkeling vergroot de kans op een voorspoedige schoolloopbaan.

De Boekfiets gaat het land in!
Organisaties die de Boekfiets ook in hun gemeente willen laten rijden, kunnen zich bij Stichting Aanzet melden. Ga naar www.boekfiets.nl en doe mee!

Volg De Boekfiets

Boekfiets Bewegingsversjes

De Boekfiets Bewegingsversjes zijn leuk voor in de klas én voor thuis (ook voor papa's en mama's). De versjes zijn voor kinderen van tussen de 2 en 8 jaar.

Abonneer je op het YouTubekanaal van de Boekfiets om altijd op de hoogte te blijven van nieuwe leuke Boekfietsvideo's. Zo help je de Boekfiets om kinderen te helpen bij hun taalontwikkeling.