Burgemeester Jetten is ambassadeur van de VoorleesExpress

08-05-2019
Vlaardingen, 8 mei 2019.

Gistermiddag las de Vlaardingse burgemeester Annemiek Jetten voor bij Cezer Hussam Deeb. Cezer en zijn familie komen uit Syrië en wonen ongeveer drie jaar in Nederland. Cezer gaat sinds kort naar de basisschool. Met de VoorleesExpress krijgt hij een extra steuntje in de rug bij het leren van de Nederlandse taal.

Ambassadeur

Burgemeester Jetten is ambassadeur van de VoorleesExpress; zij leest in de komende weken een aantal keer voor bij een gezin thuis. “Voorlezen is belangrijk voor de taalontwikkeling van kinderen. Kinderen met een risico op een taalachterstand, bijvoorbeeld omdat thuis een andere taal dan Nederlands wordt gesproken, kunnen worden aangemeld bij de VoorleesExpress. Een vrijwilliger komt twintig weken lang bij het gezin thuis voorlezen. De vrijwilligers vergroten het (voor)leesplezier en de woordenschat van kinderen en inspireren ouders om voor te lezen aan hun kind. Een bezoekje aan de bibliotheek hoort er ook bij. Zo helpen we kinderen en gezinnen samen op weg.”

Zet jij je in voor Aanzet?

De VoorleesExpress is een landelijk initiatief. Stichting Aanzet voert de VoorleesExpress uit in Schiedam en Vlaardingen en is op zoek naar vrijwilligers die zich een uurtje per week willen inzetten om bij een gezin thuis voor te lezen.

Wil je het goede voorbeeld van burgemeester Jetten volgen? Meld je dan aan als vrijwilliger bij de VoorleesExpress via de website van de VoorleesExpress

Kijk voor meer informatie over de VoorleesExpress op de website van Stichting Aanzet of bel 010 – 23 22 111.