De Boekfiets gelanceerd in Schiedam en Zoetermeer

26-09-2019
Een mooie week voor onze Boekfiets! Vanaf deze week rijdt de Boekfiets iedere dinsdag naar de bibliotheek in Schiedam (locatie Singel 24) waar de kleuters en ouders van OBS De Singel samen kunnen kijken en luisteren naar een mooi verhaal. Woensdag werd de Boekfiets gelanceerd bij de Bibliotheek Zoetermeer.
Ter voorbereiding op de start werden de Zoetermeerse bibliotheekmedewerkers die met de Boekfiets op pad gaan, getraind door Stichting Aanzet in het 'bewegend' voorlezen en het fietsen met de elektrisch ondersteunde Boekfiets. ,,Oefenen was ook wel nodig”, zegt Jory Schipper, als coördinator verantwoordelijk voor de Boekfiets. ,,Het is wel even wennen met sturen.”

De Zoetermeerse bibliotheek wil met de Boekfiets op een nieuwe en leuke manier het voorleesplezier overbrengen aan jonge kinderen en hun ouders, verzorgers en grootouders. De bibliotheek vindt het belangrijk dat de taalontwikkeling van kinderen vroeg wordt gestimuleerd; dit vergroot hun kansen en mogelijkheden op een succesvolle start in het onderwijs.

De lancering van de Boekfiets in Schiedam en Zoetermeer is vlak voor de 65ste Kinderboekenweek, die plaatsvindt van woensdag 2 tot en met zondag 13 oktober. Het thema is - zeer toepasselijk - ‘Reis mee’!

We wensen alle kinderen en ouders én de voorleesvrijwilligers in Schiedam en Zoetermeer veel voorleesplezier!