De Boekfiets Helpt Nederland Vooruit

12-03-2019

Op zaterdag 9 maart 2019 ontving de Boekfiets van Stichting Aanzet in de ING Bank in Vlaardingen een sponsorbedrag van € 5000 vanuit de actie Help Nederland Vooruit. In de regio waren vijf initiatieven geselecteerd voor de regionale stemronde van de landelijke actie. De Boekfiets heeft in de afgelopen weken het grootste aantal stemmen gekregen en won daarmee de hoofdprijs van 5000 euro.

De Boekfiets rijdt sinds januari 2019 door Vlaardingen. "We gaan we naar scholen, kinderopvang, wijkcentra, bibliotheken en speeltuinen om voor te lezen aan jonge kinderen en hun ouders." vertelt Eva Thier van Stichting Aanzet. "We lezen een boek voor, zingen een liedje, doen beweegspelletjes en gaan tekenen met kinderen en ouders. Zo willen we het (voor)leesplezier op een nieuwe en leuke manier overbrengen aan jonge kinderen en hun ouders en zorgen ook voor verbinding in de wijk. Als je ergens plezier in hebt ga je het vaker doen en word je er goed in! Wanneer de taalontwikkeling van kinderen vroeg wordt gestimuleerd, vergroot dit hun kansen en mogelijkheden op een succesvolle start in het onderwijs."

'Waar een wil is, moet een weg zijn'

ING Bank wil met de jaarlijkse actie Help Nederland Vooruit lokale organisaties op weg helpen met een sponsorbedrag. Met de 5000 euro van ING kunnen we dit jaar voor de Boekfiets nieuwe themapakketten aangeschaffen en vrijwilligers werven en trainen 'en de Boekfiets landelijk uitrollen.

Doe mee met de Boekfiets

Stichting Aanzet is op zoek naar vrijwilligers met een theatraal voorleestalent die het leuk vinden om er met de Boekfiets een dagdeel per week op uit te gaan om voor te lezen aan kinderen en ouders. De Boekfietsers krijgen een training interactief voorlezen met de themapakketten en het ‘Kamishibai’ Japanse vertelkastje. Zij leren ook fietsen met de elektrische ondersteunde Boekfiets. Interesse? Kijk hier!

Wil jij de Boekfiets steunen? Word dat Vriend van de Boekfiets! Wanneer je 100 euro of meer doneert ontvang je het logo 'Vriend van de Boekfiets' dat je op de website van jouw bedrijf kunt plaatsen. Steun de Boekfiets.