Donatie van Hoogerwerf en Sharp voor de Boekfiets

17-11-2021
Hoogerwerf for Office en Sharp Electronics hebben in een gezamenlijke actie 2000 euro bij elkaar gespaard voor de Boekfiets, een initiatief van de Stichting Aanzet. Voor iedere Sharp printer die Hoogerwerf verkocht in de periode van 1 juni tot en met 20 september 2021, doneerde beide partijen vijftig euro. In totaal zijn er twintig printers verkocht.

Op dinsdag 16 november hebben Hoogerwerf en Sharp een cheque ter waarde van € 2.000,- gedoneerd aan de Boekfiets. Een mooie donatie aan een goed doel dat in Vlaardingen begonnen is en inmiddels wordt uitgevoerd op landelijk niveau.
De Boekfiets is in 2019 door Aanzet ontwikkeld. Het project wordt inmiddels uitgevoerd in zeven regio’s: in Vlaardingen en Schiedam, Zoetermeer, Gouda, Oosterschelde, Zeeuws Vlaanderen, Walcheren en sinds kort ook in gemeente Westland. De Boekfiets is een speciale bakfiets die is gevuld met een Kamishibai vertelkastje met vertelplaten, knuffels, spelletjes, zitkussentjes en een geluidsinstallatie.

In iedere regio brengen de voorleesvrijwilligers, oftewel ‘de Boekfietsers’ het (voor)leesplezier letterlijk naar kinderen en ouders toe. Ze rijden met de Boekfiets naar scholen, kinderopvang, wijkcentra, bibliotheken, speeltuinen en parken. Hier lezen ze binnen en buiten voor bij de Boekfiets. Ze zingen een liedje, doen een bewegingsversje en spelen ook taalspelletjes met kinderen én ouders. Voorleesplezier draagt bij aan de taalontwikkeling van kinderen. Bij de Boekfiets inspireren we ouders om zelf vaker voor te lezen en spelenderwijs met hun kind met taal bezig te zijn. Een goede taalontwikkeling vergroot de kansen van kinderen in het onderwijs! Met de donatie van Hoogerwerf en Sharp kunnen we nieuwe vertelplaten ontwikkelen om kinderen en ouders te verrassen met mooie verhalen.

Ronald Noordhoek, accountmanager Print&Scan bij Hoogerwerf: ,,Als Hoogerwerf dragen wij veel lokale goede doelen een warm hart toe. Een van die goede doelen is de Boekfiets. De reden dat wij juist dit goede doel ondersteunen, is omdat het idee van de Boekfiets nota bene in ons eigen pand is ontstaan en wij daardoor enorm betrokken zijn geraakt. Ook bieden we stallingsruimte voor een exemplaar van de Boekfiets in ons pand.''

Wil je meer weten over de Boekfiets? Wil je meedoen met de Boekfiets Bewegingsversjes of meezingen met de Boekfiets liedjes? Kijk op de website Boekfiets.nl!