Feestelijke opening Steunpunt Inburgering Schiedam

16-05-2022
Op woensdagmiddag 1 juni vieren we tussen 14:00 en 16:00 uur de feestelijke officiële opening van het Steunpunt Inburgering Schiedam in de Kansenfabriek in Schiedam.

Stichting Aanzet coördineert sinds januari 2022 het Steunpunt Inburgering Schiedam. Stroomopwaarts voert de nieuwe Wet Inburgering in opdracht van de gemeentes uit in Schiedam, Vlaardingen en Maassluis. Statushouders én gezinsmigranten kunnen bij het Steunpunt Inburgering terecht voor advies en informatie, bijvoorbeeld over taalles, inburgering, financiën, wonen en zorg. We verwijzen ook naar andere organisaties en ontmoetingsplekken in Schiedam.

Het Steunpunt Inburgering Schiedam is geopend op maandag van 13.00 – 16.00 uur, op woensdag van 9.00 – 12.00 en op vrijdag van 13.00 – 16.00 uur. Je bent welkom zonder afspraak.

Programma

Op woensdagmiddag 1 juni vieren we samen met alle Schiedamse inburgeraars, met onze samenwerkingspartners en met ouders en kinderen uit de wijk Nieuwland de officiële opening van het Steunpunt Inburgering Schiedam. Dat doen we met, voor en door de mensen voor wie we het doen.

Vanaf 14.00 uur ontvangen we alle gasten met een hapje en een drankje. Voor de kinderen is er veel leuks te doen en beleven. Om 15.00 uur vragen we de wethouder om een openingswoord te spreken.

Ben je benieuwd naar het Steunpunt Inburgering Schiedam?

Kom dan kennismaken tijdens de feestelijke opening. Op het speelplein van de Wereldschool organiseren we een BBQ voor ouders en speelplezier voor alle kinderen, o.a. schmink, een springkussen en een klimmuur.

Tot ziens op 1 juni in het Steunpunt Inburgering Schiedam in de Kansenfabriek, Meesterstraat 40a in Schiedam.

RSIN: 803881526