Pedagogisch medewerkers in Vlaardingen
Online training

Interactievaardigheden voor pedagogisch medewerkers

Om kinderen in de kinderopvang goede emotionele én educatieve ondersteuning te bieden maak je als pedagogisch medewerkers gebruik van je interactievaardigheden. Je taalgebruik is rijk, correct en interactief.

Tijdens de online training

Interactievaardigheden voor pedagogisch medewerkers

van Stichting Aanzet leer je hoe je jouw taal- en interactievaardigheden kunt verbeteren en inzetten.

Wat leer je in de training?

We bespreken tijdens de intake met welke taal- en interactievaardigheden je aan de slag wilt gaan. Tijdens de training komen de zes interactievaardigheden aan bod. “Wat doe je, wat zeg je en hoe zeg je het?” We bespreken aan de hand van video-opnames van deelnemers de goede en minder goede voorbeelden. We oefenen met taal en gedrag.

Je werkomgeving fungeert als (taal)leerplaats. Op je werk oefen je met gerichte taken. Je leert om te kijken naar jouw kwaliteiten en die van je collega’s en je oefent in het geven en ontvangen van goede feedback. Je krijgt oefeningen om gericht te werken aan jouw aandachts- en verbeterpunten.

Na het volgen van de training heb je meer inzicht in jouw taal- en interactievaardigheden. Je weet je hoe je deze kunt inzetten voor de taal- en ontwikkelingsstimulering van jonge kinderen. Je weet hoe je de samenwerking met je collega’s kunt verbeteren door zelfreflectie, teamreflectie en het geven en ontvangen van feedback. Zo werk je samen aan verbetering van de kwaliteit van de kinderopvang.

Wanneer?

De zes online trainingsbijeenkomsten vinden plaats vanaf dinsdag 18 mei tot en met dinsdag 22 juni, van 19.00 tot 21.00 uur.

Wat kost het?

De gemeente Vlaardingen maakt mogelijk dat pedagogisch medewerkers die werkzaam zijn bij een kinderopvangorganisatie in Vlaardingen GRATIS kunnen deelnemen aan deze training. Investeer in jouw ontwikkeling en vakkennis en doe mee! Na het volgen van alle online trainingsbijeenkomsten ontvang je een certificaat van deelname.

Meld je aan!

Meld je aan via de knop inschrijven. Er zijn 12 plekken beschikbaar, vol=vol.
UPDATE 29 april - De online trainingen zijn vol. Je kunt je helaas niet meer aanmelden.

Reacties van enthousiaste pedagogisch medewerkers die de training hebben gevolgd:
“Door de cursus is alles afgestoft. Ik ben mij veel bewuster geworden van alle interactievaardigheden.”

“De kijkwijzers waren een enorme eyeopener. Leuk, maar ook confronterend om in te vullen. Wat een enorm leuke, confronterende en leerzame cursus!”

Adviseur

Hanneke van Gelder