Jaarverslag 2019 Stichting Aanzet online!

15-04-2020
Met trots presenteren we het jaarverslag 2019 van Stichting Aanzet. Je kunt het online lezen op onze website.

We kijken terug op een mooi jaar vol memorabele hoogtepunten.
In januari lanceerden we onze Boekfiets die inmiddels in meerdere steden in Nederland rijdt. We introduceerden het Peuterlab in IKC’s en peuteropvang en we stimuleerden ouderbetrokkenheid, ook in de ouderkamers.

Onze peuterconsulenten gingen naast Vlaardingen en Maassluis, ook in Schiedam aan de slag. Ruim 75 vrijwilligers van de VoorleesExpress Vlaardingen Schiedam brachten voorleesplezier bij gezinnen in Schiedam en Vlaardingen. We namen deel aan thematafels in Schiedam, we begeleidden ruim 65 gezinnen met ons programma Samen Leren en we organiseerden een drukbezocht Aanzet festival.

We trainden professionals in onderwijs en opvang, we lanceerden platform PiT! en we organiseerden de NT2- en VVE conferentie. In september vierden we de feestelijke start van ons 10-jarig jubileumjaar.

Ook tijdens de Coronacrisis merken we dat wij kwetsbare gezinnen kunnen bereiken en ondersteunen; met advies en een luisterend oor, met tips voor opvoeding en onderwijs, met praktische hulp of door hen te verwijzen naar onze partners in de stad.

Samen vergroten we kansen voor alle kinderen, op weg naar een mooie toekomst!