Jaarverslag 2020

01-04-2021
Met trots presenteren wij het jaarverslag 2020 van Stichting Aanzet. Het was ondanks corona weer een jaar van vernieuwing, groei en ontwikkeling.

Aanzet, een kleurrijke organisatie

Aanzet is een kleurrijke organisatie met bevlogen deskundige mensen die inspirerend werk doen. Diversiteit en inclusie zijn stevig verankerd in ons DNA. Onze werkzaamheden op het gebied van onderwijs- en opvoedondersteuning zijn net zo veelkleurig. Met onze ‘achter de voordeur’ aanpak bereiken we kwetsbare gezinnen in de regio. We begeleiden, ondersteunen en stimuleren ouders en kinderen vanaf de peuterleeftijd tot het einde van de basisschool.

Samenwerking, sleutel tot gelijke kansen

We namen afgelopen jaar afscheid van Marry Broek die Aanzet succesvol op de kaart heeft gezet. Het is nu tijd om handen en voeten te geven aan de nieuwe strategische koers.  Als het gaat om gelijke kansen is er nog genoeg te doen.

Onze focus ligt op verbinding, effectiviteit en kennisdeling.  Aanzet wil onderdeel zijn van een oplossing! Samenwerking is het sleutelwoord. Samenwerking die leidt tot verbinding en resultaat. We voeren het echte gesprek met de scholen en gemeenten en ook met onze partners in de wijk: het CJG en het wijkteam, sport- en cultuurpartners en collega-organisaties. Samen slaan we bruggen, delen we kennis en ervaringen en ontwikkelen we effectieve interventies die bijdragen aan gelijke kansen voor alle kinderen.