Vacature
Kansdenker

Onze doelstelling is het vergroten van ouderbetrokkenheid en onderwijskansen van kinderen. Ben jij een

Kansdenker

(24-32 uur/week)

en wil jij je inzetten voor gezinnen die een extra steuntje in de rug nodig hebben? Beweeg je je gemakkelijk tussen diverse werelden en culturen? Wil je onderdeel worden van een team dat in ontwikkeling is en zichzelf uitdaagt? Dan ben jij de aanwinst naar wie wij op zoek zijn!

Talentontwikkeling

Bij Aanzet werken we met rollen naast het werken met functies. Zo kan je expertise opbouwen door een persoonlijk groeipad dat we op maat met jou afspreken. Via dit groeipad kan je groeien in je kennisniveau naar een expertrol.

Als peuterconsulent heb je een uitvoerende rol en je helpt ouders van kinderen met een VVE-indicatie bij de aanmelding voor de voorschool. Je geeft voorlichting en adviseert over de mogelijkheden voor extra ondersteuning. Daarnaast voer je zelf projecten uit: bijv. gezinsconsultaties, huiskamerbijeenkomsten en gezinsgerichte stimuleringsprogramma’s: Instapje en Opstapje, etc. .

Functie-eisen:

• Je bent in het bezit van een MBO-diploma niveau 4; Maatschappelijke Zorg, Pedagogisch Werk en Onderwijs of Sociaal Werk.
Als ouderconsulent ben je de verbindende factor tussen de opvang, de basisschool, thuis en de wijk en het vaste aanspreekpunt. Je geeft daarnaast uitvoering aan projecten met en voor ouders, op school en thuis: o.a. de ouderkamer, het Peuterlab, de VoorleesExpress en Samen Digi-TAAL. De nadruk ligt op de uitvoering van Samen Leren.

Functie-eisen:

• Je bent in het bezit van een diploma; Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH) of Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (MWD), of Social Work (SW) of Pedagogiek of Onderwijs (PABO).
  • Je hebt minimaal 2 jaar relevante werkervaring in zorg en welzijn of het onderwijs.

Wat breng jij mee naar Aanzet?

Wij werken met het beroepscompetentieprofiel voor sociaal werker op mbo-niveau en hbo-niveau dat wij hebben vertaald voor de werkpraktijk van Aanzet.

Als Aanzetter…

1. beweeg je makkelijk tussen verschillende werelden en culturen;
2. verhelder je vragen en behoeften;
3. versterk je eigen kracht en zelfregie;
4. stuur je aan op betrokkenheid en participatie

Herken jij jezelf in het competentieprofiel op expert-niveau?

5. ben je zichtbaar op school en in de wijk en ga je op mensen af;
6. werk je samen en versterk je netwerken;
7. ben je ondernemend en benut professionele ruimte.

Heb je een diverse achtergrond en spreek je Arabisch? Dan heb je bij ons een streepje voor.

Proeftuinen

We willen onze projecten verbinden en meer samenwerken zodat kinderen en ouders in een doorgaande leerlijn extra ondersteuning kunnen krijgen, die optimaal aansluit bij hun behoefte. Zo hebben we de ambitie om een wijkgerichte kansenaanpak te ontwikkelen. Daarom werken we bijvoorbeeld met meerdere partijen aan proeftuinen, bedoeld om van te leren en om ervaringen op te doen.

Wil jij niet alleen uitvoeren, maar ook adviseren, mee ontwikkelen en implementeren? En heb jij ruime ervaring in zorg en welzijn of het onderwijs en wil jij je ontwikkelen als sparringpartner en veranderaar? Dan ben jij de allround ouderconsulent die wij zoeken!

Wat biedt Aanzet jou?

• Een prima salaris en lekker veel vakantiedagen.
  • Opleidingen en trainingen.
  • Groeimogelijkheden.
  • De mogelijkheid om je uren flexibel in te delen.
Herken je jezelf in het profiel voor deze functie? Solliciteer dan vandaag nog! Stuur je motivatie en cv via e-mail naar info@stichtingaanzet.nl

Wil je meer informatie?

Wil je meer informatie of heb je vragen? Dan kun je Dieuwertje Roukema bereiken via 06-28281797 of stuur een e-mail naar d.roukema@stichtingaanzet.nl

We zien je graag bij Aanzet!

RSIN: 803881526