Online trainingen voor pedagogisch medewerkers van start

27-05-2021
In mei en juni organiseert Aanzet twee online trainingen voor pedagogisch medewerkers die werkzaam zijn in de kinderopvang in Vlaardingen. Na de aankondiging van de online trainingen ‘Interactievaardigheden voor pedagogisch medewerkers’ en de Gordon training ‘Effectief communiceren in de kinderopvang’ waren beide in no time ‘volgeboekt’. In Vlaardingen zijn er volop pedagogisch medewerkers die zich blijvend willen ontwikkelen in hun vak. Dit komt de kwaliteit van de kinderopvang in de regio ten goede!
Met dank aan de gemeente Vlaardingen kunnen de pedagogisch medewerkers gratis deelnemen aan de online trainingen van Aanzet. De deelnemers volgen in de avonduren zes tot acht online bijeenkomsten. Na afloop ontvangen zij een certificaat van deelname.

Gordon training ' Effectief communiceren in de kinderopvang'

Op woensdag 26 mei vond de derde bijeenkomst van de Gordon training ‘Effectief communiceren in de kinderopvang’ plaats. In deze training leren pedagogisch medewerkers met actieve spreek- en luistervaardigheden om respectvol en effectief te communiceren met kinderen en ouders in de kinderopvang. Zij leren hoe ze met deze vaardigheden het gedrag van kinderen op een positieve manier kunnen beïnvloeden; o.a. gedrag en gevoel benoemen, grenzen stellen, samen oplossingen vinden, conflicten oplossen en relaties in stand houden.

Saskia is een van de deelnemers: “Ik vind de Gordon training superleuk, interessant en leerzaam! De lesopbouw is goed en het is gemakkelijk te begrijpen en te volgen. Mooi om te zien dat je er zo ontzettend veel vanaf weet. Ik vind deze training echt een verrijking. Iedereen zou een Gordon training moeten volgen. Het gaat je zoveel opleveren, voor nu en op de langere termijn. Nu nog oefenen met alle Gordon vaardigheden in de praktijk!”

De twaalf deelnemers oefenen tijdens de digitale bijeenkomsten in break-out rooms met elkaar. In twee fysieke bijeenkomsten die we in juni organiseren, kunnen de deelnemers de geleerde vaardigheden in de praktijk met elkaar oefenen. Daarna ontvangen zij het gewilde landelijk erkende Gordon certificaat.