Onze stagiaires zijn geslaagd!

22-06-2020
In het afgelopen jaar hebben onze stagiaires Sacha, Manu een Manuela een afstudeeronderzoek gedaan bij Stichting Aanzet. Uit dit onderzoek is een handleiding ontstaan voor de peuterconsulenten. Afgelopen woensdag kregen onze stagiaires van Hogeschool Rotterdam te horen gekregen dat ze GESLAAGD zijn voor de HBO opleiding Social Work!

Peuterconsulenten

De peuterconsulenten van Stichting Aanzet gaan op huisbezoek bij ouders van peuters met een VVE-indicatie. Dat betekent dat peuters risico hebben op een achterstand in de Nederlandse taal. De peuterconsulenten geven ouders informatie over de voorzieningen voor peuteropvang en helpen hen bij de (digitale) inschrijving van hun peuter. Zij helpen ouders ook op weg naar andere educatieve projecten en voorzieningen in de wijk zoals de bibliotheek, zwemles, Nederlandse taalles, Instapje/Opstapje, de VoorleesExpress, de cursus Lift je Leven en/of de jeugdvoorzieningen van Stichting Leergeld, Stroomopwaarts of het Jeugd Sportfonds of Jeugd Cultuurfonds.

Trots!

Coördinator Nawal Al-Baz heeft de HBO-stagiaires gedurende hun onderzoek bij Aanzet begeleid. “Het is jullie ondanks deze gekke tijden gelukt om alles op tijd klaar te krijgen. Wij zijn enorm trots op jullie en ook enorm blij met het resultaat: een mooie handleiding voor onze peuterconsulenten!"

We bedanken Sacha, Manu en Manuela (die in hun derde studiejaar Samen Leren coach waren bij Aanzet!) en wensen hen veel succes in hun loopbaan!