Op avontuur met het Peuterlab

01-07-2021
In de zomervakantie gaan peuters en kleuters samen met hun ouder(s) op avontuur in park ’t Hof in Vlaardingen. Stichting Aanzet heeft een leuke route uitgezet: het Peuterlab & Kleuterlab Avonturenpad. In het Avonturenpad kunnen kinderen op acht plekken een opdrachtje doen. Zo kunnen zij tijdens de zomervakantie samen spelen en oefenen met taal.

Samen spelen en nieuwe woorden leren

Aanzet heeft het Peuterlab en Kleuterlab ontwikkeld en voert dit uit bij achttien peuteropvanglocaties en basisscholen in de regio. In het Peuterlab en Kleuterlab doen kinderen samen met hun vader, moeder, opa of oma spelletjes en proefjes, passend bij een thema. Spelenderwijs leren zij de betekenis van nieuwe woorden. De Professor inspireert ouders om ook thuis tijdens het spelen veel met hun kind te praten. Zo helpen ouders hun kind met de taalontwikkeling en vergroten zij de kans op een goede start op de basisschool.

Op avontuur in ‘t Hof

Begin juli ontvangen de peuteropvanglocaties en scholen waar Aanzet het Peuterlab en/of Kleuterlab uitvoert, een stapel Avonturenpad brochures. In de brochure zit ook een waardebon voor een lekker waterijsje, die kan worden ingewisseld bij Pannenkoekenhuis ‘t Hof.

Heb je geen Peuterlab en Kleuterlab Avonturenpad brochure ontvangen en wil je graag mee op avontuur? Bij het Pannenkoekenhuis ’t Hof kun je in de zomervakantie een brochure ophalen (max 1 per gezin, zolang de voorraad strekt).