Opvoedingsondersteuning van Aanzet kent geen grenzen

20-05-2020
De Coronacrisis heeft een grote impact op het dagelijks leven van ouders en gezinnen. Naast alle ellende biedt de Coronacrisis ook kansen: ‘elk nadeel heeft z’n voordeel’. Aanzet heeft haar mogelijkheden voor opvoedingsondersteuning uitgebreid met een online aanbod. Juist nu is het belangrijk dat ouders ondersteuning, advies en tips krijgen bij de opvoeding en het thuisonderwijs van hun kind(eren).

Online opvoedcursus

Onze opvoedcursussen worden in Vlaardingen, Schiedam en Maassluis online aangeboden. Deze cursussen zijn bestemd voor ouders van jonge kinderen in de basisschoolleeftijd en voor ouders van pubers.

Alle ouders kunnen meedoen

Tot half maart werden onze opvoedcursussen ’live’ en wijkgebonden aangeboden. Dat lijkt een vorig tijdperk! Nu
organiseren we onze cursussen online via de gratis app Zoom. Dit biedt voordelen: we zijn niet afhankelijk van een locatie en ouders kunnen de cursus thuis volgen. Dit betekent dat ouders uit alle wijken kunnen deelnemen. Ouders ontmoeten andere ouders uit de hele stad; dit wordt als zeer prettig ervaren. Ze wisselen ervaring uit en hun netwerk wordt groter.

Wij denken dat wij de komende jaren de vruchten van deze aanpak zullen plukken. De nieuwe sociale media en apps voor online bijeenkomsten spelen een steeds belangrijker rol. We gaan online opvoedingsondersteuning in de 'anderhalve meter samenleving' vaker inzetten.

Meer info?

Lees meer informatie over onze opvoedcursussen:
Opvoeden & Zo
Weerbaar opvoeden
Omgaan met pubers

Meedoen

Heb je behoefte aan opvoedingsadvies of -ondersteuning? Wil je ervaringen uitwisselen met andere ouders en je netwerk vergroten? Wil je meedoen aan een van onze online opvoedcursussen? Dat kan! Neem voor informatie contact op met Nawal Al-Baz via e-mail n.albaz@stichtingaanzet.nl Of bel naar ons informatienummer 010 23 22 111.