Kinderen van 10 tot 14 jaar
Talentontwikkeling en beroepsoriëntatie

Petje af

Bij Petje af ontdekken nieuwsgierige kinderen van 10 t/m 14 jaar op zondag de wereld. Op 28 zondagen per jaar, verdeeld over zeven blokken van vier weken, krijg je gastles van inspirerende rolmodellen uit verschillende beroepen. Petje af opent deuren die voor veel kinderen anders gesloten blijven!

Ieder blok staat in het teken van een beroep. Je krijgt gastles van een gastdocent en je ervaart het beroep in de praktijk doordat je op (bedrijfs)bezoek gaat bij de gastdocent. Wie kan jou beter inspireren dan een echte politieman, kunstenaar, brandweer of dokter?

Je doet meer! Je gaat op onderzoek en je leert hoe je een creatieve presentatie voor je ouders maakt over wat je hebt geleerd. Soms in de vorm van een toneelstukje, een filmpje of via een spannende quiz.

De laatste zondag van het blok ga je op stap en doe je activiteiten die gerelateerd zijn aan kunst, cultuur en gezond gedrag. We reizen met het openbaar vervoer naar een museum of we sporten in de buitenlucht met een gezonde lunch in het park.

Door deze nieuwe (leer)ervaringen ga je bij Petje af op zoek naar jouw talenten en mogelijkheden. Je krijgt zelfvertrouwen en een positief zelfbeeld. Inspirerende rolmodellen en professionele coaches begeleiden jou in je ontwikkeling.

Meedoen aan Petje af is gratis!

Petje af Waterweg heeft locaties in Schiedam, Vlaardingen en Maassluis.

Wil je meer weten? Kijk op www.petjeaf.nl/waterweg en doe mee!

Petje af Naschool

Weet je nog niet wat je wilt worden? Weet je niet wat je leuk vindt en waar je goed in bent? Weet je nog niet naar welke school je gaat na de basisschool?

Aanzet organiseert sinds februari 2022 Petje af Naschool voor de leerlingen van groep 8 bij Kindcentrum Prins Willem Alexander, IKC Het Visnet en IKC De Schakel in Vlaardingen. In een blok van vier lessen maken leerlingen van groep 8 kennis met een beroep. Een gastdocent komt op school vertellen over zijn of haar beroep, we gaan op stap, we doen onderzoek en leren presenteren.

Leerlingen krijgen informatie via de school. Ouders kunnen hun kind aanmelden via het inschrijfformulier. Leerlingen doen mee aan alle vier lessen van het lesblok. Meedoen aan Petje af Naschool is GRATIS.

Volg Petje af

Projectmanager

Dieuwertje Roukema

Doe mee met Petje af Waterweg!

Kinderen van Petje af vertellen over Petje af. Wat is Petje af? En waarom is het zo leuk om mee te doen? Luister naar Collin, Xaviera, Sven, Niels en Finn.

RSIN: 803881526