Vacature
HBO stage bij Aanzet

Ben je oplossingsgericht en houd je van een uitdaging? Ben je derdejaars HBO student Social Work, SPH of Pedagogiek? Zoek je een stageplek in een divers team en voor een doelgroep met een brede culturele achtergrond? Dan is Aanzet op zoek naar jou!

Als stagiair bij Aanzet ben je onderdeel van het team. We vinden het belangrijk dat we leren van elkaar door met elkaar mee te kijken en feedback uit te wisselen. Je stage bij Aanzet bestaat dan ook uit het uitvoeren van meerdere projecten, namelijk:
- Peuterlab en Kleuterlab
- Boekfiets
- Samen Digi-TAAL
- Samen Leren
- Ouderkamer
- VoorleesExpress
- Opgroeien in Vlaardingen

Onze projecten zijn gericht op gezinnen in Schiedam, Vlaardingen en Maassluis. De focus van onze projecten ligt voornamelijk op de opvoeding en schoolontwikkeling van de kinderen. Je legt samen met een professional huisbezoeken af en komt op scholen. Je werkt intensief samen met de professional en de ouders.

Wat ga je doen?

• Je gaat samen met een professional op huisbezoek bij gezinnen in Vlaardingen, Schiedam of Maassluis.
  • Je coacht ouders en je besteedt met ouders en kinderen aandacht aan thema’s als positieve stimulering, structuur bieden, grenzen stellen en het begeleiden en stimuleren van schoolse vaardigheden (onderwijsondersteunend gedrag in de thuissituatie).
  • Je krijgt training in en hanteert de meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling.
  • Je draait naast de huisbezoeken voor Samen Leren, Samen Digi-TAAL en de VoorleesExpress ook mee met de Ouderkamer, Peuterlab en Kleuterlab en de Boekfiets. Je legt tijdens deze bijeenkomsten contact met de ouder en speelt in op vragen.
  • Je legt en onderhoudt contacten met basisscholen, voorzieningen en instanties in de wijken.
  • Je neemt deel aan en hebt input bij professionaliseringsmomenten en intervisie.
  • Je draagt bij aan de website opgroeieninvlaardingen.nl door in de praktijk actief op zoek te gaan naar vraagstukken van ouders
Je werkt bij Aanzet 28 uur per week, inclusief 4 uur begeleiding met een docent van de LeerWerkGemeenschap (LWG) gedurende 1 schooljaar (10 maanden).

Je ontvangt een stagevergoeding.

Profiel

Je bent derdejaars HBO student Social Work, SPH of Pedagogiek en je bent tenminste 3 en bij voorkeur 4 of 5 dagen per week beschikbaar. Een stage bij Aanzet is echt iets voor jou, want jij...

• kunt je goed inleven in anderen en bent positief ingesteld;
  • staat stevig in je schoenen;
  • kunt goed schakelen;
  • bent leergierig en pro-actief ingesteld;
  • ziet mogelijkheden en kansen en gaat hier actief mee aan de slag;
  • bent in staat om breed te signaleren en analyseren en methodisch te werken;
  • legt gemakkelijk de link van praktijk naar theorie en andersom;
  • kunt goed reflecteren op jezelf en...
    en je houdt van een uitdaging!
Let op! Je kan worden ingezet in Schiedam, Maassluis en/of Vlaardingen. Het is handig als je beschikt over eigen vervoer en/of studenten OV.

Solliciteren

Ben jij op zoek naar een uitdagende stage waarin je intensief samen werkt met de professionals van Aanzet, kinderopvang en met professionals in de kinderopvang en op scholen, het wijkteam en andere instanties in de wijk? Vind je het prettig om in een divers team te werken en elkaars kwaliteiten te benutten? Solliciteer dan direct!

Stuur je CV en een korte motivatie naar Mandy Wapenaar via e-mail naar m.wapenaar@stichtingaanzet.nl o.v.v. stage bij Aanzet

Bel voor meer informatie naar Mandy Wapenaar via 06 - 83 20 66 79.

RSIN: 803881526