Vacature
Taalcoach met ambitie

Aanzet streeft naar gelijke kansen voor alle kinderen, zodat zij kunnen opgroeien tot zelfbewuste, zelfstandige personen die vanuit hun talenten actief bijdragen aan de maatschappij. Ieder kind verdient een kansrijke toekomst. Om dat te bereiken, helpen wij kinderen en ouders die een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken aan een goede start thuis en op school.

De rode draad in onze dienstverlening is taal en ouderbetrokkenheid. We willen de betrokkenheid van ouders vergroten en hen in nauwe samenwerking met de leerkracht, begeleiden bij de ondersteuning van hun kind, zowel thuis als op school. In die begeleiding is de communicatie met de school en met ouders de basis voor ouderbetrokkenheid. Laaggeletterde ouders met een migratieachtergrond zijn een doelgroep waar weinig aandacht voor is als het gaat om laagdrempelige Nederlandse taallessen op school. Aanzet wil een bijdrage leveren aan het verbeteren van taalonderwijs voor deze groeiende doelgroep.

Met ingang van het schooljaar 2022-2023 zoeken we een

Taalcoach met ambitie

16 – 32 uur/week

Vergroot jij de toekomstkansen van talentvolle kinderen?
Als taalcoach vind jij het belangrijk dat ieder kind een gelijke kans krijgt voor de toekomst. Aanzet biedt Nederlandse taallessen voor ouders op scholen in Maassluis, Vlaardingen en Schiedam. Met jouw netwerk in de regio Waterweg en jouw organisatorische talent weet jij veel kansen te creëren voor ouders en kinderen. Zowel door optimalisatie van de Nederlandse taallessen als voor het aanbod taalondersteuningsactiviteiten in het kader van de VVE en laaggeletterdheid én ouderkameractiviteiten als geheel.

Je bent verantwoordelijk voor de operationele zaken binnen de betreffende taalgroepen. Jij kunt plannen en organiseren als de beste en je vindt het leuk om scholen, ouders te enthousiasmeren om mee te doen met de Nederlandse taallessen en de taalondersteunings-activiteiten in het kader van VVE en laaggeletterdheid én de ouderkameractiviteiten. Voor de Nederlandse taallessen ben jij het eerste aanspreekpunt voor jouw team van taalcoaches die de ouders begeleiden in hun taalontwikkeling.

Ben jij een veelzijdig en gedreven organisatietalent met een maatschappelijk hart? Dan is deze functie iets voor jou!

Als taalcoach bij Aanzet
  • Ben je verantwoordelijk voor het samenstellen van het programma van de Nederlandse taallessen voor de ouders;
  • Instrueer je de taalcoaches van de verschillende groepen en zorg je dat iedereen weet wat hij/zij moet doen tijdens de Nederlandse taallessen;
  • Ben je het eerste aanspreekpunt van de taalgroepen. Je onderhoudt contacten met ouders, scholen, gemeenten en je beschikt over een relevant netwerk;
  • Zorg je voor zichtbaarheid op social media;
  • Neem je deel aan overleggen, trainingen en andere bijeenkomsten.
Wat breng je mee?
  • Je hebt HBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt affiniteit met volwasseneneducatie en ervaring in het onderwijs en/of een maatschappelijke organisatie;
  • Je hebt ervaring met non-formeel taalonderwijs, kennis van de leerbehoeftes en leermogelijkheden van laaggeletterde cursisten;
  • Je hebt een proactieve instelling;
  • Je beweegt je makkelijk tussen verschillende werelden en culturen;
  • Je beschikt over een relevant netwerk in de omgeving Schiedam, Vlaardingen en Maassluis en je bent bereid om dit in te zetten en uit te breiden;
  • Je hebt plan- en organisatievermogen voor het coördineren en realiseren van activiteiten bij de betreffende scholen;
  • Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden voor het onderhouden van contacten binnen en buiten de organisatie;
  • Je hebt ervaring met het dragen van (eind)verantwoordelijkheid;
  • Je bent flexibel, stressbestendig, zelfstandig en je staat open voor uitbreiding van het aantal uren;
  • Je bent bereikbaar van maandag t/m vrijdag en beschikbaar als back up.
Heb je een diverse achtergrond en spreek je Arabisch? Dan heb je bij ons een streepje voor.

Wat bieden wij jou?
Je krijgt binnen onze ambitieuze organisatie met enthousiaste collega’s een flexibele zelfstandige functie met de mogelijkheid om je uren flexibel in te delen. Groei en ontwikkeling staan centraal,  voor de ouders, kinderen en ook voor de medewerkers van Aanzet. Werkplezier staat bovenaan, we doen leuke dingen samen en vieren graag feestjes.

Je salaris is ingeschaald in schaal 9 van de cao PO en varieert tussen € 2.591 - € 3.902 (o.b.v. 40 uur), afhankelijk van jouw (werk)ervaring. Je werktijdfactor is bespreekbaar. Je krijgt een tijdelijk contract voor een jaar, met zicht op een contract voor onbepaalde tijd.

Samen bouwen we aan de jonge talenten van vandaag en de toekomstdromen van morgen. Klinkt goed toch?

Ben je enthousiast?
Stuur je motivatiebrief en cv naar werkenbij@stichtingaanzet.nl  De reactietermijn voor deze vacature sluit op 1 juli 2022. Met geschikte sollicitanten kunnen de gesprekken al eerder plaatsvinden. Reageer dus snel als je geïnteresseerd bent.

Wil je meer weten?
Bel met Susan Kole 06 – 28 28 17 97 of stuur een e-mail naar s.kole@stichtingaanzet.nl

Reageer direct

Verstuur