Trots op onze TaalHeld!

09-09-2020
Vandaag werden de Vlaardingse TaalHeldenprijzen uitgereikt. We zijn trots op onze taalcursiste Abrehet Tesfei. Zij is verkozen tot TaalHeld 2020 in de categorie taalcursist.
De TaalHeldenprijzen werden uitgereikt door wethouder Jacky Silos tijdens de taalinformatiemarkt op het Veerplein, waar Vlaardingse organisaties hun taalaanbod presenteerden. De andere TaalHelden 2020 zijn Annemarie Bijl in de categorie taalvrijwilliger en Agnieszka van Maren van Taalhuis B Vlaardingen in de categorie Bruggenbouwer. Onze collega Eva Thier was genomineerd in de categorie Bruggenbouwer voor het project de Boekfiets.

Na de prijsuitreiking opende de wethouder de voorleesmarathon die tot 15:30 uur duurde. Deze week is het de Week van Lezen en Schrijven. Tijdens deze week vraagt de gemeente samen met Taalhuis B van de Bibliotheek De Plataan, Stichting Aanzet, Vluchtelingenwerk, Albeda College en NL Educatie en KLIK Vrijwilligers Vlaardingen extra aandacht voor het bestrijden van laaggeletterdheid. Want we willen dat in Vlaardingen iedereen kan meedoen! Bekijk ook de video van de gemeente.

Wil jij je als vrijwilliger inzetten om kinderen te helpen bij het leren van de Nederlandse taal? Je kunt aan de slag als voorlezer bij de VoorleesExpress of bij de Boekfiets. Bekijk onze vacatures. Samen vergroten we kansen van kinderen.