Week van de Opvoeding: Vertel eens...

04-10-2021
Deze week is het de landelijke Week van de Opvoeding met het thema 'Vertel eens...' De Week van de Opvoeding draait om ontmoeting en uitwisseling van kennis met ouders, medeopvoeders en professionals.

In onze projecten waar we met groepen ouders samenkomen, gaan we met ouders in gesprek over gewoontes en tradities in de opvoeding. Over dingen die zij meenemen uit hun eigen cultuur en opvoeding. En over dingen die zij anders willen doen, die zij zelf belangrijk vinden in de opvoeding van hun kind. Door te vertellen en te luisteren leer je elkaar beter begrijpen. Dat maakt relaties en gezinnen sterk!
Aanzet biedt opvoedondersteuning aan ouders vanuit een aantal projecten en cursussen, o.a. Opvoeden & Zo en Instapje/Opstapje. En ook tijdens de Nederlandse taallessen en in de ouderkamers op school. Vanuit Samen Digi-TAAL en Samen Leren coachen we ouders in opvoed- en onderwijsondersteunende vaardigheden.

Zo werken we samen met professionals in opvang en onderwijs én met ouders aan gelijke kansen voor alle kinderen!