Woeste Willem voor voorlezers VoorleesExpress

09-07-2020
In de coronatijd konden vrijwilligers van de VoorleesExpress niet op huisbezoek gaan bij hun voorleesgezin. Ruim twintig vrijwilligers van de landelijke Stichting VoorleesExpress hebben vanuit huis een topprestatie geleverd. Zij hebben het prentenboek Woeste Willem, van Ingrid en Dieter Schubert, vertaald en in een andere taal of dialect en ingesproken. Je kunt het resultaat (in twintig verschillende talen!) beluisteren via de website Prentenboekeninalletalen.nl Het boek is geschikt voor kinderen vanaf ongeveer 4 jaar.
Gratis voor voorlezers VoorleesExpress
Stichting Aanzet heeft een flink aantal exemplaren van het prentenboek ingekocht en stelt deze kosteloos beschikbaar voor alle voorlezers van de VoorleesExpress Schiedam en Vlaardingen. We hopen dat veel ouders en kinderen samen gaan genieten van de mooie stemmen en taalvondsten!

Geef een prentenboek cadeau
Tip! De leesbevorderingscampagne ‘Geef een prentenboek cadeau’ heeft als missie om alle kinderen in Nederland en Vlaanderen te laten opgroeien tussen de mooiste boeken uit de jeugdliteratuur. Het prentenboek Woeste Willem is sinds 12 juni in de boekhandel te koop voor € 2,50.

Voorleesvrijwilligers gevraagd
Wil jij ook voorlees- en taalplezier brengen bij een gezin in Schiedam of Vlaardingen? Wij zijn op zoek naar nieuwe voorleesvrijwilligers voor de VoorleesExpress die vanaf september (onder voorbehoud van nieuwe coronamaatregelen) op huisbezoek gaan om voor te lezen en taalspelletjes te spelen. Je ondersteunt kinderen bij het oefenen met de Nederlandse taal en vergroot hun kansen in het onderwijs. Meld je aan via voorleesexpress.nl/doe-mee